Az iskola bemutatása , a helyi Pedagógiai Program ismertetése:

Intézményünk 1978 óta működik, tömegközlekedési eszközökkel jól megközelíthető. Infrastruktúrája jónak mondható. 2004 szeptemberétől összetett közoktatási intézményként általános iskola és alapfokú művészeti iskola működik intézményünkben. Megalakulása óta a szakmai fejlesztés, az új kipróbálásának igénye jellemzi pedagógiai tevékenységünket.


Helyi Pedagógiai Programunk a tanulók egyéni képességeinek fejlesztését tűzte ki célul. A többnyire lakótelepi családok gyermekei számára igyekszünk minél szélesebb körű lehetőséget biztosítani felzárkóztatásra, tehetséggondozásra és a szabadidő hasznos eltöltésére. Differenciált bánásmóddal, a tanulók aktuális tudásához igazodó tanórákkal, a szaktárgyi szakkörökkel, a felzárkóztató foglalkozásokkal lehetőséget nyújtunk az ismeretek begyakorlására, a problémamentes továbbhaladás biztosítására. A sikeres életvitelre való felkészítést, a különböző okokból származó hátrányok csökkentését pszichológus és fejlesztő pedagógus munkája segíti.

Iskolánk 2013-ban elnyerte az ÖRÖKÖS ÖKOISKOLA címet. Az intézmény céljaival összhangban nagy figyelmet fordítunk a környezettudatos magatartásra, az egészséges életmód kialakítására, fenntartására. Az iskolában valamennyi évfolyamon az egyéb tanórai foglalkozások keretében egészségtant oktatunk. Intézményünk igényesen kialakított szép zöld környezete a szünetekben és tanórán kívüli szabadidőben való kikapcsolódást szolgálja.

 

Intézményünkben kiválóra minősített alapfokú művészetoktatás folyik. Eredményesen működő tehetséggondozási forma valósul meg báb- és drámajáték tanszakán. 2011. szeptember 1-től elindult a Képző-iparművészeti tanszakon is az oktatás.
     
Kiemelt feladatként kezeljük a matematika, idegen nyelv, testnevelés és sport és a művészeti területeken a tehetséges gyerekek gondozását. 2009 óta iskolánk „Tehetségpont”, 2011-ben pedig a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács által adományozott Akkreditált Kiváló Tehetségpont címet nyerte el.  
  Intézményünk sikeres pályázat eredményeképpen 2020-ban az Innovációs és Technológiai Minisztérium döntése értelmében elnyerte a ”Fogyasztói Tudatosságra Nevelő Iskola” címet. Olyan oktatási intézményeket ismernek el, amelyek felismerték, hogy a fogyasztói tudatosságra nevelés fontos, hiszen a jövő fogyasztóit nevelik és tanítják. A mindennapokban használható gyakorlati tudást adnak át a diákok számára.

Intézményünkben a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 7. § (4) bekezdése szerinti projektoktatást lehetővé tevő témaheteket tartunk.

  a) „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét  
  A Magyarországon megrendezésre kerülő PÉNZ7 missziója, hogy
- felhívja a figyelmet a pénzügyi tudatosságra, a pénzügyi kultúra fejlesztésének fontosságára,
- széleskörű szakmai összefogás megteremtésével segítse a különféle, pénzügyi edukációs projektek terjedését, hasznosulását.
         
  b) Digitális Témahét  
    „A Digitális Témahét kiemelt célja a digitális kompetencia fejlesztése és a kerettantervi fejlesztési célok megvalósítása az infokommunikációs technológia hatékony alkalmazásával, valamint a digitális pedagógia elterjesztése, alkalmazásának mélyítése annak érdekében, hogy a pedagógiai eszközök, alkalmazott módszerek köre bővüljön, ennek nyomán a digitális kompetenciát alkotó készségek, képességek fejlesztése az informatika tantárgyon túl is megvalósuljon.”
         
  c) Fenntarthatósági Témahét  
    „A környezet védelme és a fenntarthatóság érdekében egyre több civil, szervezet és önkormányzat tesz lépéseket, kezdeményezéseket. Globális felmelegedés, vízhiány, csökkenő energiakészlet, klímaváltozás. Ezek a veszélyek fenyegetik Földünket, ha gyorsan nem változtatunk szemléletünkön és magatartásunkon. A szemléletváltásra a gyermekek a legfogékonyabbak, épp ezért fontos, hogy már iskolás korban megismerjék a téma fontosságát és felfigyeljenek személyes érintettségükre, hiszen kis odafigyeléssel ők is sokat tehetnek a Föld védelméért.”


A tornaterem, a tágas udvarok, a sportpályák, a mindennapi mozgásigény kielégítését szolgálják. A könyvtár folyamatosan növekvő állománya lehetővé teszi az önművelést, az önálló ismeretszerzést. Számítógépes szaktantermeink az informatikaoktatást. Az intézményünkbe beiratkozók az angol, illetve a német nyelv közül választhatnak. Lakótelepi iskolaként - napjaink igényeinek megfelelően - közművelődési tevékenységet is ellátunk. A szabadidő hasznos eltöltését változatos programok kínálatával biztosítjuk. Hosszú távú céljaink közt szerepel, hogy tanulóinkban felnőtt korukra alakuljon ki a művelődés, művészetek iránti igény, és az élethosszig tartó tanulás szükségességének felismerése.